Saturday, February 18, 2012

Damia kena HFDM kali ke 2

Kali ni Damia kena HFDM xda sebarang simpton demam ke xlalu mkn ke..

tiba- tiba je tangan, kaki dan mulut dia naik bintik2..

pas cuti maulidurrasul tu pegi la hantar ke taska..dalam pukul 11am tiba2 pihak taska telefon my hubby suruh amik damia sebab damia disyaki kena virus HFDM ni..terus la my hubby amik dan bawa balik rumah..my hubby la jaga damia sampai aku balik..

kali ni mmg byk sgt bintik2 kat kaki, tangan dan mulut damia..aku tgk pun kesian..malam tu aku jugak aku bawa damia g klinik dan mmg disahkan damia terkena HFDM ni..doktor bagi ubat sapu, demam dan selsema..tp sepanjang tempoh kuarantin damia xda pulak demam @ selsema.

Damia di kuarantin bermula 8hb hingga 14 Februari..



ni masa hari kedua di kuarantin..bintik2 dah mula besar dan berair..kesian damia, damia kata kaki dia kena gigit ant..huhu


kat telapak tangan pun ada mmg byk sgt..tp masuk hari ke 3 bintik2 ni mula kering..

yang merah2 tu bintik2 yg mula nak tumbuh..


banyak gambar tp malas lak nak letak..wawawa


alhamdulillah Allah permudahkan aku tuk menjaga damia sepanjang tempoh kuarantin. Sekarang aku dah nak masuk 34 minggu..teringat masa damia bersalin dulu sbb dia bersalin minggu ke 33..aku takut pregnant kali ni aku akan bersalin awal..doakan aku supaya dapat bertahan sehingga minggu 38.. xsanggup nak bersalin awal lg..huhu..tp doktor bagitau baby dah dalam keadaan sedia nak keluar.. Ya Allah peliharalah aku...permudahkanlah proses bersalin ku nanti..harap2 dapat bersalin normal kali ni..



p/s Allah maha mengetahui apa yang dikehendaknya..

No comments:

Post a Comment