Friday, February 8, 2013

Rumah masuk pencuri kali ke 2

Ya Allah..balik je rumah td dlm pukul 1230,hubby buka pintu rumah tp xleh nak buka.rupanya ada org kunci dr dalam.aku mmg dah syak msti kena pecah masuk lg ni..hubby pun tgk melalui tingkap suis lampu bilik utama terbuka.mmg comfirm kena pecah masuk ni..so hubby pun p la belakang rumah nak check..mmg comfirm rumah kena pecah masuk bila tgk tingkap bilik terbuka. Pencuri tu dah potong grill n masuk guna bilik utama.


Dan suspek utama adlh tukang potong rumput sbb apa hubby ada minta tukang potong rumput tu potong rumput belakang rumah..sbb dah terlampau pjg. Pastu hubby g airport antar kwn dia..aku rasa tukang potong rumput tu buat 2keja dlm 1masa.


Benda yg hilang adlh DSLR yg baru bli n xsampai stgh tahun guna dah kena curi.pastu PS2 hubby pun kena amik..yg paling xtahan skali perfume aku baru bli lum sempat guna pun diorg kebas. Handset n70 pun dikebas gak.Masa kali pertama aritu perfume hubby dicuri. Kali pertama aritu abis brg kemas, duit syiling,ipad,laptop kena curi nak dekat rm20k gak la rugi.kali ni nak dekat rm5k..mmg dah xda pape pun dlm rumah ni nak dicuri pasni. DSLR aku simpan dlm beg blk kg siap lock lg pun dpt diorg dpt buka.diorg koyak terus beg tu.mmg dah kena bli baru la.xleh nk guna.huhu.


Tahun lepas macam2 ujian aku hadapi..sbb tu la thn lepas aku kurang update.mood ke laut..n stress sgt.



P/s insyallah apa yg berlaku ni ada hikmahnya..walaupun hatiku sedih dgn apa yg berlaku,tp aku redho sbb smua ni dah ditentukan oleh Nya..


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

Post a Comment